Företagsutbildning, specifik

Utbildningen arrangeras exklusivt utefter era önskemål avseende innehåll, fokusering, antal deltagare, upplägg, datum och kursort. Flera utbildningar kan sammanställas till en långsiktig och individuell utbildningsplan.

Förslag på utbildningsämnen
Säljteknik, konkret
Säljsamtalet – Inledning, Behovsanalys, Presentation och Avslut.
SPIN-teknik – En svår men effektiv frågeteknik som leder till ökad försäljning.
Avstampsteknik (Avslutsteknik) – Hjälper säljare med ”avslutsångest” att ödmjukt och kundbehovsanpassat ta avstampsinitiativ.
Invändningsteknik – Att hantera och styra invändningar.
Avancerad säljteknik – Töm kundens alla tvivel, Argumentera extra kraftfullt och övertygande, Optimal ”avstampsteknik”.
Basal kunskap i försäljning – Enkel utbildning som ger deltagaren en kundorienterad och säljande profil.
Säljteknik, indirekt
Presentationsteknik – Att tala inför grupp, Kroppsspråket, Talet, Budskapsförstärkning.
Presentationsteknik med PowerPoint – Specifik utbildning för att bli en ”bättre powerpointpresentatör”.
Retorik – Enkla tips på hur du blir en bättre talare och hur du effektivare kan föra ut ditt budskap.
Vad kännetecknar framgångsrika säljare? – Vitala punkter som karaktäriserar framgångsrika säljare.
Säljpsykologi – Säljarens kompetensområden för framgång, Att sälja till Andersson-Svensson-Hanzon, Värderingsprocesser.
Förhandlingsteknik – Enkel och praktisk utbildning i basal förhandlingsteknik.
Marknadsföring
Marknadsföringens grunder – Köpbeslutsprocesser enligt Kotler, Produktens livscykel, Vinnande strategier, Relationsmarknadsföring.
Lanseringsplan – Innehållet i en lanseringsplan (Affärsidé, Nulägesanalys, Mål, Strategi, Handlingsplan och Budget).
KAM – Att proaktivt skapa betydelsefulla och lönsamma kundrelationer vid försäljning av medicintekniska produkter

Ledarskap och framtidens Marknadsföring
För chefer med personal- och säljansvar. Ny utbildning i samarbete med ledarskapsexpert inom MedTech. Att leda morgondagens personalorganisation och marknadsföring med hänsyn till sjukvårdens och MedTech/HealthTech-branschens kommande förändringar som direkt påverkar marknadsföringen och därmed även ledarskapet.
Planering och genomförande av säljbesök

Effektiv inbokning av kundbesök – Ger deltagaren tips på hur man enklare bokar in kundbesök.
Långsiktig och kortsiktig planering – Gör att deltagaren i realiteten lättare kommer att genomföra rätt insats för rätt kund vid rätt tillfälle.
Proaktiv ArbetsMetodik – Gör att personalen arbetar mer effektivt. Leder till ökad arbetsglädje och minskad stress.
Kundservice, ordermottagning
Säljattityd vid telefonkontakt – Generella principer avseende bemötande i telefon, konsten att ta hand om en klagande kund m.m.
Proaktiv kundvård – Att stärka den kvalitativa relationen till kund genom proaktiv kundvård.
Merförsäljning vid telefonkontakt – Ödmjuk och kundorienterad merförsäljning vid telefonkontakt med kund.
Övriga ämnen
Den medicintekniska branschen – Samverkansavtalet, Etik och moral vid försäljning av medicintekniska produkter.
Projektledning – Ger deltagaren basal kunskap om projektledning med säljinriktning.
Utvecklingssamtal – Fastställa och prioritera medarbetarens mål och utvecklingsbehov.
Teambuilding – Vikten av ett starkt team och hur man utvecklar teamkänslan.