Sjukvårdsanpassad Sälj- och Marknadsföringsutbildning

MEDWIND - i 28 år!

Utbildningar för medicintekniska företag – Våren 2024
Rabatt vid flera deltagare från samma företag.
OBS. Preliminär och icke bindande intresseanmälan är möjligt till MEDWINDs samtliga utbildningar (kursdeltagarens plats garanteras tills definitivt beslut).

Grundutbildning i försäljning och försäljningsteknik PDF, klicka här
Mycket värdefull utbildning för nya och ambitiösa säljare. För 28:e året i rad arrangerar vi denna utbildning! Ca 1.000 nya medtech-säljare genom åren börjat sin karriär genom att gå Grundutbildning i försäljning och försäljningsteknik.
Utbildningen uppdateras kontinuerligt.
Kurslängd:
3 dagar.
Innehåll:
Branschintroduktion (Samverkansregler, Etik vid försäljning av medicintekniska produkter).
Vad kännetecknar en framgångsrik säljare?
Säljprocesser.
Säljsamtalet (Inledning, Frågor, Presentation, Avstamp samt Invändningsteknik). Praktiska övningar med ”egna” produkter.
Effektiv planering och Inbokning av kundbesök.

Plats och Tid
Stockholm (centrala), den 24 – 26 juni.

Utbildning för erfarna säljare i Avancerad säljteknik PDF, klicka här
För erfarna och ambitiösa säljare. Ger kunskaper som leder till effektiv och framgångsrik bearbetning av viktiga beslutsfattare med ökad möjlighet till avancemang i beslutsprocessen.
Innehåller flera helt realistiska och tuffa rollspel.
Kurslängd: 2 dagar.
Innehåll:
Avancerad säljteknik
Ekonomiska budskap
Retorik och Presentationsteknik

Plats och Tid
Stockholm (centrala), den 27 – 28 juni.

 

Produktchefsutbildning PDF, klicka här
Ger kunskap i de arbetsuppgifter som föreligger en produktchef. Utbildningen, som varvar teori med praktiska uppgifter, går ut på att deltagarna skall skapa en realistisk lanseringsplan utifrån ”egen” produkt.
Kurslängd: 3 dagar.
Innehåll:
Produktchefens roll.
Marknadsföringens grunder.
Relationsmarknadsföring.
Att skapa en lanseringsplan.
Förhandlingsteknik.
Projektledning.
Reklam.

Plats och Tid
Utbildningen arrangeras utifrån deltagarnas önskemål gällande plats och tid.
Meddela ert intresse till Conny Forsell.

KAM-utbildning PDF, klicka här
Utbildning i Key Account Management för säljande personal som vill bli bättre på att skapa långsiktiga, starka och betydelsefulla kundrelationer. Utbildningen utgår ifrån förutsättningarna som råder inom sjukvårdsbranschen. Deltagarna skapar och redovisar en helt realistisk ”KAM-plan”.
Kurslängd: 3 dagar.
Innehåll (urval)
• Vad är Key Account Management?
• KAM i sjukvårdsbranschen, vad skall man tänka på?
• Hur arbetar en KAM-ansvarig?
• När och hur skall KAM användas?
• Förberedelse inför KAM-uppstart
• Uppstart, aktiviteter och genomförande
Deltagarnas förberedelse och redovisning av ”KAM-plan”.

Plats och Tid:
Utbildningen arrangeras utifrån deltagarnas önskemål gällande plats och tid.
Meddela ert intresse till Conny Forsell.

Försäljningschefsutbildning PDF, klicka här
Värdefull 3-dagarsutbildning för blivande eller nya försäljningschefer i den medicintekniska branschen. Ger deltagaren kunskaper om försäljningschefens roll och hur han/hon skall leda och stimulera sin säljkår.
Kurslängd: 3 dagar.
Innehåll:
Försäljningschefens roll.
Marknadsplan.
Strategisk planering.
Att leda, coacha och utveckla säljorganisationen.
Förhandlingsteknik.
Teambuilding.

Plats och Tid:
Utbildningen arrangeras utifrån deltagarnas önskemål gällande plats och tid.
Meddela ert intresse till Conny Forsell.






MEDWIND
Kungsbacka
Sverige

Tel 0705-110058 (+46 705110058)

E-post: conny.forsell@medwind.se